مهندسی صنایع غذایی دانشگاه پیام نور مشهد
مهندسی صنایع غذایی دانشگاه پیام نور مشهد

مهندسی صنایع غذایی دانشگاه پیام نور مشهد

خوش آمدید!

وزارت جهاد کشاورزی !

وزارت جهاد کشاورزی از وزارت‌خانه‌های جمهوری اسلامی ایران است که در سال 1379 با ادغام دو وزارت خانه جهاد سازندگی و وزارت خانه کشاورزی تشکیل شد.


وزارت جهاد کشاورزی

تاریخچه

به منظور رفع نابسامانی‌ها و نارسایی‌ها در بخش کشاورزی براساس قانون برنامه سوم توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در جهت اصلاح نظام اداری، کاهش تصدی‌های غیر ضروری، ارتقای بهره‌وری و کارایی نیروی انسانی و مدیریت دستگاههای اجرایی، حذف موازی کاری‌ها و تجمع امور کشاورزی، دام، توسعه و عمران روستایی لایحه ادغام وزارت جهاد سازندگی و وزارت کشاورزی تشکیل وزارت جهاد کشاورزی توسط سازمان مدیریت و برنامه ریزی تهیه شد و در تاریخ 26 مرداد 1397با قید یک فوریت به مجلس شورای اسلامی رفت.

این لایجه در تاریخ 6 دی 1379 به تصویب نمایندگان مجلس شورای اسلامی رسید و در تاریخ10 دی 1379 توسط شورای نگهبان تایید شد.


آرم

نشان رسمی این وزارتخانه با الهام گرفتن از نشان جهاد سازندگی سابق، با تفاوت مختصری در شعار آن شکل گرفت. قسمت بالای این نشان آیه شریفه «قل انما اعظکم بواحدة أن تقوموا لله»، شعار مرکز این نشان،«همه با هم جهاد کشاورزی» و در قسمت زیرین این آرم ،«۱۳۷۹» سال تشکیل این وزارتخانه آمده است. آیه شریف قرآنی، نماد توجه به خداوند و یادآور این نکته است که گرچه کشاورز، دانه می‌کارد، ولی این خداوند است که آب از آسمان فرو می‌فرستد، زمین را سیراب می‌کند، حاصل آن را از دل زمین بیرون می‌کشد و مواد غذایی به شکل‌های گوناگون به انسان عطا می‌کند. یال سمت راست آرم، یک خوشه گندم به شکل داس و یال سمت چپ آرم، داس به عنوان ابزار پایه جمع آوری دسترنج کشاورزان است. شعار «همه با هم» این آرم نماد همدلی مردم و وحدت در خدمت‌رسانی از سوی این وزارتخانه است. کلمه «جهاد» با تاکید بیشتر و با قلم درشت‌تر در وسط آرم درج شده است که نماد روحیه جهادی در آبادانی و تولید کشور است. کل شاکله این نشان به شکل دایره، نمادی از کشاورزی در عرصه کره خاکی است.






وزرا



محمود حجتی کابینه اول خاتمی بعد از ایجاد وزارتخانه و کابینه دوم خاتمی

محمد رضا اسکندری کابینه اول احمدی‌نژاد

صادق خلیلیان کابینه دوم احمدی‌نژاد (وزیر فعلی)




نظرات 1 + ارسال نظر
ناشناس 1392/01/18 ساعت 16:20

مگه می شه وبلاگ ساخته دست تکی جون بد باشه...
وبت عالیه عزیزم...

واقعا!!!!!
اصلا من در مسابقات وب نویسی پاراالمپیک مقام نخست از آخرو کسب کردم...
کیه که قدر بدونه!

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد